fredag 9. januar 2009

Leif A. Wellerop - hvem er egentlig han?

I forbindelse med mediafokuset på Israel og opptøyene i Oslo i går tenkte jeg å skrive en artikkel om Leif A. Wellerop, en av dem som holdt en appell i gårsdagens pro-israelske markering. Wellerop er et navn som stadig går igjen i pressen (spesielt den kristne delen) når det er snakk om den norske pro-israelske bevegelsen, så han er en person Wikipedia bør ha en artikkel om.

Jeg regner meg selv om en relativt god googler, men akkurat her måtte jeg gi opp. Jeg kom faktisk ikke lengre enn til «'''Leif Andreas Wellerop''' (født [[30. mai]] [[1939]]) er en [[Norge|norsk]] ...» - noe jeg fant i skattelistene (hva skulle Wikipedia-skribenter gjort uten Stavanger Aftenblads skattesøk anno 2001?). Jeg finner mange steder på nett at han er daglig leder (eller direktør) i den norske avdelingen av Kristne Ambassade Jerusalem, men der stopper det. Verdensveven ser ut til å være kjemisk renset for mer utfyllende opplysninger om Wellerop (og «Leif Andreas Wellerop (født 30. mai 1939) er leder for den norske avdelingen av Kristne Ambassade Jerusalem. {{stubb|biografi}} [[Kategori:Nordmenn]][[Kategori:fødsler i 1939]]» er «litt» for tynt til en WP-artikkel).

Dette irriterer meg litt, mulig jeg skal grave litt mer etter opplysninger i løpet av helgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar